viatgesicaminades.blogspot.com

dimarts, 30 de desembre del 2014

PREPARACIO D'UN VIATGE

Estic en ple procés d’estudi del meu proper viatge. L’estudi, la preparació d’un viatge és una de les parts més creatives i instructives d’ell mateix. Cert es que per viatjar, per anar fora, no et calen massa preparacions, senzillament fer el desplaçament inicial al lloc escollit i desprès ja veurem què passa i per on ens en sortim. He de confessar que cada cop em decanto més per aquesta versió del viatge ara que tinc temps lliure i no he de preocupar-me per la data de tornada.
És una experiència que ja vaig viure durant setembre i octubre del 2001. Per qüestions que no venen al cas vaig poder gaudir de 2 mesos de vacances durant les que vaig visitar part de Thailandia, Laos, Malaysia i Singapur. Molts dies em vaig deixar endur pel que em deien altres viatgers o els propis indígenes i puc afirmar que, seguir les seves indicacions, va ser una de les experiències més boniques que he viscut.
Anar a  les mil illes del Mekong, quan fa frontera entre Laos i Camboja i on es troben els dofins d’aigua dolça, espècie molt rara i de la que sols s’en coneixen 4 variant, una d’elles, com no, a l’amazònia. Caminar en solitari per l’interior de la selva del P.N. de Taman Negara de Malaysia; puc assegurar en que hi ha un moment en que estàs perdut i temptat de demanar auxili a crits. I ja a la costa sud de Thailandia pujar a una barqueta, perdre’s en l’immensitat de l’oceà i arribar a una illa o sols hi ha un poblet de pescadors i un d’ells ha muntat quatre cabanes tipus palafit a peu de platja i dos cops al dia et cuina qualsevol peix acabat de pescar. Estàs sol, sense re a fer més que dormir i banyar-te en una aigua transparent i plena de peixos, coralls i totes les meravelles que guarda el mar. Algun dia, un veler provinent de no saps on, ancora a la badia i per sopar tens la companyia d’una parella d’alemanys, o suecs.
Tot plegat un autèntic plaer que tinc ganes de reeditar visitant altres indrets. Per això quan m’assec davant l’ordinador, rodejat de mapes, guies i llibres de viatges i el sr. Google i començo a planificar rutes i llocs, sovint m’altero i al final no me’n surto de definir una ruta concreta perquè sempre trobo altres alternatives igual o més interessants a seguir.
dofins d'aigua dolça

illa al sud oest de thailandia per sota de Pukhet

illa al sud oest de thailandia per sota de Pukhet

nen en una de les tribus del P.N. de Taman Negara

navegant pel Mekong

selva tropical al P.N. de Taman Negara

selva tropical al P.N. Taman Negara

I així estic, fa tres mesos que vaig fent rutes i més rutes i encara no he arribat a cap alternativa definitiva que em plagui al 100% quan ja se m’acaba el temps per fer-ho. De manera que, el 2015, el més probable serà que agafi un primer avió a .... el darrer serà el que em retornarà a casa ... o no? Ves a saber.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada