viatgesicaminades.blogspot.com

dilluns, 5 de gener del 2015

DEL PUIG VOLTOR AL PUIG MARI

Retorn a les caminades locals. 
Antigament el Puig Marí amb 660 metres era el cim més alt del terme de Duesaigües, més alt encara que l'ermita de santa Bàrbara d'Escornalbou. La pedrera s'ha encarregat de baixar considerablement la seva alçada i, al mateix temps, de fer desaparèixer els camins tradicionals que circulaven pel seu entorn, com per exemple, el de Duesaigües a les Irles.
Em van dir que algú havia obert l'antic corriol que ajuntava el Puig Voltor amb el Puig Marí i avui he anat a comprovar-ho.
Per ser 5 de gener fa un dia esplèndid, sense ni un sol núvol i un Sol que assegura suar durant la pujada. Poca roba i motxilla lleugera. La ruta fins al Puig Voltor ja la tinc més que apamada per la quantitat de vegades que hi he arribat a pujar.
Del cim estant s'observa clarament el corriol que corre per la cresta del Coix en direcció al Puig Marí. Hi ha algú de qui encara en desconec la identitat que s'està dedicant a netejar els camins de el Bres i del Puig Voltor, m'agradaria saludar-lo, agrair-li la feina i dir-li que ho fa molt bé, si més no al meu criteri.
Avanço, doncs, per un evident camí sense molèstia d'herbes, ni garric, ni arítjol. No cal dir que la vista és magnífica a banda i banda de la muntanya; la carena és partió dels termes de Riudecanyes i Duesaigües a Sud í Riudecols i les Irles al Nord.
En un punt endevino un camí que baixa i que hauré de seguir ja que em consta n'hi havia un que baixava a la Galaupa més lluny, però serà un altra dia.
Finalment el camí m'aboca directe a la pedrera. Em cal, sense vergonya, introduir-me als seus dominis i anar baixant de nivell per trobar la sortida.
Teniu dues possibilitats. Fa poc més d'un any des de Duesaigües van netejar l'antic camí que menava a Les Irles, aquest seria un punt de sortida força còmode i que es troba gairebé al fons de la pedrera i prop de la bàscula que hi té a la sortida.
Jo, avui, he fet una variant que ha consistit en despenjar-me per un talús de restes de la pedrera per arribar a la caseta de la Barrumba i allí agafar la pista que baixa per la rasa dels Algars fins trobar l'antic camí de les Irles o camí dels Masos i per allí a Duesaigües i retornar a casa. 
En total uns 15 quilòmetres.
Tampoc cal tenir por d'entrar als terrenys de la pedrera. Cert, la finca es seva, però el dret de pas dels camins no ens el pot arrabassar.
Avui no he fet fotografies.
Però si que us puc deixar el track:
http://ca.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=setCurrentSpatialArtifact&id=8591416

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada