viatgesicaminades.blogspot.com

dilluns, 6 de març del 2017

PR C-166, A OLESA DE MONTSERRAT

M’agrada conèixer els racons de Catalunya. Potser tots tenim la idea de que la coneixem, més o menys, però no és així. Fa poc parlava de GRANERA, un petit llogarret que abans pertanyia al Vallès Oriental i ara és dins la nova comarca del Moianès. Cert que no és fàcil arribar-hi i gairebé és com un cul de sac, però s’ho val.
Sovint em pregunto, de que carai em serveix haver estat a mig món si no conec casa meva?. Una de les maneres de conèixer el meu país es caminar.
Olesa de Montserrat, ja gairebé fora del massís montserratí. He anat a caminar el PR C-166 que dóna la volta al Puig Ventós.
vista general

el que es veu al fons es Collserola

Inicialment em costa trobar l’inici de a ruta, la veritat es que he vingut una mica al meu aire i sense concretar, de manera que em costa localitzar l’inici. Un cop fet, em trobo amb moltes persones que ja baixen, deu ser un lloc on s’hi acostuma a anar per estirar les cames de bon matí.


De moment és una pista que puja i puja sense parar. M’aturo en una masia on un jove que cria rucs i una mica d’hort em dóna alguna orientació però si li parlo del PR no en té ni idea. Segueixo trobant caminants fins a la vora del lloc anomenat Puig Ventós on em toca deixar la pista i continuar per un corriol.
D’aquesta manera arribo a una altra pista a la vora de sant Pere Sacama. 

sant pere sacama


Decideixo desviar-me una mica i visitar el lloc. S’ho val. Una petita ermita de muntanya. Recupero el camí original que dóna la volta i té molts tobogans, pujar i baixar. Perfecte, és l’exercici que necessito.   
Intueixo que girant a l’esquerra em quedarà Montserrat al davant i Olesa a la vista. La primera suposició és correcta, la segona no tant. Entre turons i valls el poble no s’acaba de veure. Tota la ruta està marcada però defectuosament, hi ha alguns llocs on et venen dubtes o alternatives que podries usar. De tota manera, amb un mínim d’orientació arribes a Olesa amb tota seguretat.
Hi ha el moment en que dones la volta al Puig Ventós i et queda Montserrat 


al davant i pots veure clarament el monestir a mitja muntanya. Espectacular.

Arribo al cotxe i inicio el camí de retorn a casa. Ja conec una mica més el meu país.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada