viatgesicaminades.blogspot.com

dimarts, 15 de desembre del 2015

PELS VOLTS DE SANT BARTOMEU

Tenia mandra de caminar desprès de 15 dies sense fer-ho de manera intensiva i alhora el meu cos necessitava cansar les cames i relaxar l’esperit.
He anat a fer el cafè i he parlat una estona amb un veí de la baixada de la borsa. Hi ha algú que sempre guanya i els “pringats” estem venuts.
He decidit anar a investigar un seguit de corriols que vaig veure fa un temps per la zona de sant Bartomeu, municipi de Riudecols. Ha anat bé, hi ha boscos d’alzines i pins, sense matolls i transitables.
restes de l'ermita de sant Bartomeu

restes de l'ermita de sant Bartomeu

Al fons Riudecols
Riudecols des de sant Bartomeu

Em fa l’efecte que les bicicletes han obert petites rutes per pujar esforçant-se i baixar a tota castanya. Pistes de caçador que s’acaben en algun punt inconcret. Pantalles per la caça de tord. Cartutxos, molts cartutxos llançats al peu de les pantalles i arreu del territori. Què coi els costa d’arreplegar-los? Arreu on caminis sempre trobes cartutxos abandonats. Estic a favor dels caçadors però haurien d’aprendre a recollir les seves deixalles. Un cartutx tarda més de 200 anys en desaparèixer de la natura. Cap caçador viu ni la meitat del temps.
En fi, sé que és una batalla inútil, perduda. Una més contra la inconsistència del personal en general.
restes de caçadors incivilitzats

i més restes en mig del bosc

Situo les runes de l’antiga ermita de sant Bartomeu i les enviaré a l’editorial perquè les situï al mapa, ara no hi son. Segueixo una pista mig perduda i faig cap a la boca d’una mina on també hi ha dos arbres monumentals. També ho enviaré a l’editorial. Trobo una alzina majestuosa. Em cal treballar en un inventari d’arbres monumentals i fer per la seva conservació. Aquí a la Baronia d’Escornalbou tenim detalls fantàstics. Els ajuntaments N.P.I. Trist.
una senyora alzina

a que és maca?

De retorn vaig per un corriol de caçador que em du a una finca d’avellaners i a la seva vora la pista que em porta de retorn a casa.
entrada a una antiga mina

més arbres monumentals

Afegeix la llegenda


Han estat un parell d’horetes molt gratificants. M’he tret les cabòries del cap. 
els arbres monumentals davant l'entrada de la mina

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada