viatgesicaminades.blogspot.com

dimecres, 20 de gener del 2016

LA PEDRERA DEL VERGUES

No és que no hagi caminat des de la darrera entrada, és que no tinc temps. O tinc massa coses per fer o bé em torno curt de feina, què és el més probable.

Avui he trobat la pedrera del Vergues. Per a algun dels grans del poble no és cap mèrit doncs saben perfectament on cau, però dels menors de 60 anys no sé si n’hi tants que sàpiguen anar-hi.

Es troba pels voltants de la Vallesa, per la zona del gran pi del Jaumà. Consta de dos grans forats i no tot és granit, hi ha també sauló. El camí d’accés no és gaire clar si no els saps o si no tens una mica d’experiència en rutes perdudes en el temps.

Els clots son profunds i grans, no tan espectaculars com La Cota, però deu-n’hi-do. Si es vol recuperar com a lloc històric del poble costa poc, des del camí de les Galaupes s’hi arriba aviat.

A prop de la pedrera hi ha dues restes de casetes, una d’elles amb la ferralla d’alguna eina de picapedrer, suposo. A l’entrada de la zona encara hi ha “pichulins” que es podrien usar ara mateix. Li demanaré permís al propietari per agafar-ne algun, com a record i decoració del meu jardí.

Aquesta troballa forma part del meu projecte de recuperar llocs tradicionals de la Baronia i documentar-los mínimament. Potser algunes memòries es podran esborrar o perdre en el temps, si ho deixem escrit i senyalitzat pot perdurar per sempre.

M'agradaria







restes d'una caseta

les típiques escales al marge



una segona caseta amb resta d'eines

entrada al clot inferior

interior del clot inferior






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada