viatgesicaminades.blogspot.com

dijous, 14 de juliol del 2016

PUIGPEDREGOS, COLLET DE LES FORQUES, PUIGFERROS

Segon dia de fresqueta matinera que convida a caminar.

Vaig a veure a la meva amiga Pilar al Cunirri on aprofito per fer el cafè de màquina habitual. A part d’amiga ella és una excel·lent cuinera de manera que us convido a provar els seus plats. Els caps de setmana al vespre és el seu fill qui fa de cuiner amb unes pizzes més que bones. I no m’oblido del Pep, marit i pare respectivament, que atén la barra i fa els cuinats a la brasa. Un magnífic equip.

Avui he volgut anar a dos cims locals que mai he pujat. Amb motiu de la cursa ELS CIMS DEL BARÓ els seus promotors van obrir camins per naccedir-hi. O sigui, camí rural de Duesaigües al Castell, font de la Vilamanya i desviació per pujar al Puigpedregós. Vaig fent camí descobrint nous racons. Emocionant.
puigpedregos


vista d'escornalbou des del Puigpedregos


Avui continua fent vent i quan ets al cim tens ganes de baixar. Poc abans d’arribar a la masia abandonada que hi ha baix de tot trobo una petita colònia de margallons. Opino que caldria segar els arboç de la vora per deixar-les créixer. Ja sabem que els margallons son endèmics i protegits.
petita colònia de margallons


Arribo a la carretera i m’engresco per anar al collet de les Forques. La tradició diu que al seu cim hi penjaven els malfactors, d’aquesta manera es podia veure el seu cos penjant des de diversos pobles de la Baronia i servia d’exemple i repressió. Aquí també hi ha trams de camí força bonics. El vent continua, just faig un parell de fotografies i avall.
vista d'escornalbou des del collet de les forques

collet de les forques


Arribo a la pista que puja de Vilanova i amb ella a la carretera d’accés al castell. Porto bon ritme així que decideixo anar al mirador del Puigferrós, apa, altre cop amunt. Avui hi ha turistes aparcats, sobretot francesos.

puigferrós

l'Argentera


Duesaigües

Des d'aqui els pobles de Duesiagües i l'Argentera tenen pinta de postal.

Retorno fins als Pins Bens i baixo pel camí rural al Castell que algú va tenir la bona idea de cimentar de color rosa. Baixo per la drecera. Baixo per la drecera o, dit sigui d’altra manera, pel traçat autèntic del PR C-29 o camí del Carrasclet. Vull anar a posar-me en un lloc que he vist aquest matí tot pujant.


Just a l’inici del camí rosa i clavat en la soca d’un pi mort em trobo aquesta inscripció:


I al final de la drecera observo una pedra que sembla un DOLMEN



I és que no tinc remei, soc un malalt i qualsevol dia em quedaré perdut en mig d’alguna muntanya cercant un nou antic pas. Ostres, seria un final excepcional per algú com jo. En fi, espero tardi un temps, encara.

A l’inici de l’ascens al Puigpedregós he vist una plataforma sobre el terreny que, per força, havia de ser camí; ja m’havia semblat veure alguna traça vora la font de Vilamanya i m’ha quedat el cuquet dins.

Efectivament retorno al punt on s’agafa la drecera del PR C-29 i la sortida del camí al Puigpedregós i desprès dels primers metres, a l’esquerra s’endevina la plataforma, clara, neta, evident. Com collons es que, fins ara, mai l’havia detectat?

La vaig seguint i em du directe, de manera fàcil, clara, neta i evident a la font de Vilamanya, el seu traçat és en suau descens/ascens i és molt millor que el de la pista cimentada. Per què no s’usa? No tinc totes les respostes.

El que sí sé es que he pogut viure un dia més una situació afortunada a la muntanya. La de la Baronia d’Escornalbou. El meu espai.

Ja arribant a Duesaigües, al tros que va ser del conegut del Sedó (segons m'han dit) i que ara deu ser dels seus hereus i ha un castanyer preciós i dos margallons fora de mida. Un d’ells va ser netejat de plantes enfiladisses ara fa uns tres anys, però sobre tot ja torna a senyorejar la bardissa i l’herba. Ja sé és una propietat privada però algú hauria de fer quelcom per protegir i netejar unes plantes excepcionals que poden donar renom al municipi.

castanyer

dos margallons de mida excepcional



I per què collons, sempre em fico on no em demanen i no deixo de cercar-me problemes? No he nascut aquí però ningú em fotra fora del lloc d'on vull ser.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada