viatgesicaminades.blogspot.com

dilluns, 28 de maig del 2018

Españoles de pura cepa

He anat a sopar al restaurant Lions a Gura Humoroloi, Rumania. La carta, lógicament, la tenen en romanés i una traducció a l'anglés. Jo tinc clar el qué demanar i en qualsevol cas pregunto.
Entra una parella madura, més jove que jo, s'asseuen i quan hi va l'encarregada li etziba ell: hablas algo de español? Nos puedes recomendar algo para cenar? L'encarregada fa esforços per explicar-se en un castella pitjor que el dels indis. Ell patolla amb el mòbil fotografiant el menú tractant de que una aplicació, d'aquestes que fan meravelles, faci la traducció automàtica. No se'n surt. I demanen,  ves a saber qué.
Mentre esperen fotografien la majoria de racons, les ampolles de cervesa. Quan reben els plats - enormes, adequats per sopar - també els fotografien de tots costats.
Ell m'ha recordat la imatge típica del funcionari d'estat: "no, oiga, es que el impreso sí és el adecuado però le falta la pòliza del colegio de huèrfanos de .." frase que els de la meva edat havíem hagut de patir repetidament.
Malgrat el que dic possiblement siguin tots excel-lents persones.
El que em sorprén és que encara quedin especímens españols d'aquesta mena que s'atreveixen a sortir de casa únicament amb el seu idioma i amb actituds de ni haver anat més lluny del bar de la cantonada de casa seva
Com ens podem entendre amb un país que encara té molta gent com aquesta?


Us deixo un parell de fotografies del monestir de Voronet, patrimoni de la humanitat. És bellíssim.




dos excel-lents persones. El que em sorprén és que encara quedin especímens españols tan incults com per anar pel món sense altre idioma que el seu i actuar donant mostres de no haver sortit de casa més que per anar al bar de la cantonada.
Com ens podem entendre i relacionar amb un país en el que encara hi ha gent aixi?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada