viatgesicaminades.blogspot.com

dimecres, 20 de maig del 2015

ALBÀNIA DIA 2


Miro d’esmorzar més lleugerament, m’adono que menjo massa i encara m’engreixaré, fan els plats molt complerts i quedo ben tip.
Agafo el bus que, des de Sarande baixa fins a Butrint, 50 leks, o sigui 35 cèntims d’euro. Arriba a una plaça en la que hi ha un transbordador. Tinc ganes de caminar i prenc un camí que diu mena al castell d’Alí Bashar i que transcorre paral·lel a un canal. Alguns pescadors, uns cercant crancs d’aigua dolça remenant el fang que lleven amb una pala.
Desprès de gairebé 30 minuts veig a distància el castell al que no hi puc arribar perquè és enmig del llac i no tinc barca. Avanço una mica més per acabar reculant en veure no aniré a parar a cap lloc definit.
Altre cop a l’embarcador segueixo la carretera per anar a alguna de les poblacions anunciades. Veig a la meva esquerra i dalt un turó una mena de monestir. El camí es fa llarg i el Sol avui escalfa fort. Arribo al poblet i al monestir: tancat. Renoi! Tant d’esforç per a res i estic cansat. Faig una beguda al bareto del poble i retorno a l’embarcador.
A l’altra costat entro a les ruïnes de Butrinti. Aquest lloc va ser construït pels romans i en queda el teatre, el gimnàs, el baptisteri i alguna cos més. Desprès vingueren el venecians que van afegir més construccions, com el castell triangular.
Tot esperant el bus de retorn parlo amb Murat, un periodista de Kruja, ciutat on va nàixer el seu heroi nacional, Gjergj Kastriot (les “j” es llegeixen “i”) o més conegut com Skanderberg (s.XV). El periodista parla bon anglès i em pregunta d’on soc, quan li dic que català em sorprèn que coneix bé la nostra situació, tot i que li he fer alguna puntualització.

Torno a l’hotel on passo la tarda gaudint de la posta de Sol.
Posta de Sol des de la balconada de l'hotel


transbordador al P.N. de Butrint

Castell d'Alí Pasha, dins el P.N. de Butrint

Aiguamolls al P.N. de Butrint

Castell triangular venecià al P.N. de Butrint


Més aiguamolls 

Torre veneciana i restes romanesa la zona arqueològica del P.N. de Butrint 

Teatre romà

cim de la fortalesa veneciana, a la mateixa zona de ruïnes romanes




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada