viatgesicaminades.blogspot.com

divendres, 26 de juny del 2015

CAMÍ DE LA TORNIOLA

Avui he pagat el deute. Havia d’anar a comprovar fins on havien pogut netejar el camí de la Torniola i hi he anat aquest matí. La mini conversa d’ahir amb un company de camins i senders em va fer decidir.
Em desperto de bon matí i em llevo tot vencent la mandra; a través del finestral endevino un cel net i un bon Sol; el dia promet, o sigui que serà millor marxar aviat i tornar aviat per evitar la calor del migdia.
inici camí de la torniola

ara sí que hi passaré bé

Inicio la ruta pel camí de la Femada, pujo a los Portells, font de Fontaubelles i camí de Maçanes o Massanes. Arribo al punt d’inici del camí de la Torniola.
Cal dir que no soc l’únic que coneixia l’existència d’aquesta ruta per accedir a la Mola de Colldejou, però el camí era gairebé perdut del tot. Vaig contactar amb l’ajuntament de la Torre de Fontaubella qui em va adreçar al Dídac, l’agutzil, un jove enamorat del terme i que coneixia bé el traçat. Vam anar-hi a marcar-lo; desprès en Jaume Rofes, alcalde de la Torre va gestionar que una brigada de treballs comunitaris l’anés a desbrossar. Vull agrair al Jaume la gestió feta, al Dídac que em fes veure el camí i a la brigada perquè ho han fet força bé. Queda algun punt per millorar que ja ho farem dels caminaires.
una barraca que ningú coneixia

camí ben net i evident

Serra de la Miranda, ooooohhhhhh!!!!

serra de l'argentera, aaaaahhhhhhh....!!!

La Torre de Fontaubella

Com dic, inicio l’ascens ara fàcil per la inexistència de bardisses, tot i que segueix essent costerut. Passo per davant de la barraca que, per sorpresa, vam trobar amb en Dídac. El camí és ben clar i evident, sols quan arribes al primer roquissar cal anar en compte, ens caldrà fitar-ho ben fitat i no començar a fer dreceres a tort i a dret.
la Punta de Baix i la serra de la Miranda

la Punta de Baix i el corriol

La primera tartera de la Mola

Aquí podria haver-hi havut una carbonera

segona tartera 

Desprès arribes a una zona boscana fresca i agradable de fer, aquí detecto que, en algun punt, no han apartat bé la brossa, però no hi ha cap perill de pèrdua.
Podem gaudir de esplèndides panoràmiques, ara al costat de Maçanes ara al costat de la Torre. La serra de la Miranda, o la de l’Argentera. El poble de la Torre queda allà baix tot menudet. El dia acompanya amb la seva claredat i, miris on miris, et pots omplir de paisatge, de llum, d’espai juntament amb les olors del bosc i el cant d’alguna mena d’ocell. Hi ha res millor que això? Per a mi, no. Decididament em refermo en la idea de que soc un home de sort que resideix en una meravellosa zona geogràfica continguda dins el que és el meu país: Catalunya.
Davant meu s’alça la Punta de Baix, he assolit la part més alta de la ruta que ara planeja tot trobant les tarteres típiques de la Mola. Finalment trobo l’enllaç amb l’accés a la canal Fosca. Avui no hi pujaré, de manera que vaig baixant per tornar a origen.
Enllaç amb l'inici de la canal Fosca o del Corb

entrada al camí de la canal Fosca des de baix

Una caminadeta preciosa en un dia meravellós. Espero que vosaltres també en pugueu gaudir.

1 comentari:

  1. Hola Jordi, tinc un dubte, segur que el cami aquest es el cami de la Torniola, jo avui he baixat per un corriol on hi ha pasat algú netejant i han deixat fites que pasa pel costat mateix de l'avenc de la Torniola. El sender que tu descrius puja a mà esquerra pasats 500 metres desde l'avenc i seguint pel sender del Cami de Massanes, salut

    ResponElimina