viatgesicaminades.blogspot.com

dimecres, 22 d’agost del 2018

AUSTRÀLIA 3

S'acaba la meva estada a Austràlia, em queda demà per recorrer la capital Sydney, que m'encanta i captiva; és l'única ciutat que en provoca aquest sentiments de trobar-m'hi bé i es que està ben dibuixada, amb amples carrers i avingudes, parcs, edificis col-losals però bonics, salpebrats de tant en  tant per alguna església antiga, o edifici que trenca l'uniformitat de l'arquitectura moderna de vidre i acer.
Els carrers, malgrat ser plens de trànsit i de vianants, tenen un ordre en el que tots es respecten i no hi ha nervis ni insults ni males cares ni pitades; si algú s'equivoca troba la comprensió dels altres que saben que més tard els pot passar a ells. Són una societat culta i educada.
Volia agafar el bus hop on hop drop però no ho faré. Aniré amb tren des de Redfern fins Alfred street i des d'allí a caminar. Alfred street és una estacio de la T1 situada a uns quinze minuts caminant de l'Òpera per un costat i a uns vint del pont i del port. D'aquesta manera ho veure tot amb un mínim cost. El bus turistic val 50AUD (dividiu per 1,5 per saber el cost en €)
El problema de Sydney i d'Austràlia en general són els preus, és un país car, força car. Avui, jo solet, dinar molt senzill 19AUD i sopar 20AUD sense beguda i aqui hi ha la clau. Si sou abstemis ja us va bé però si no ... Cervesa a partir de 6AUD, copa de vi a partir de 8AUD. I els preus dels hotels ja els vaig comentar.
En fi, sigui com sigui el país val la pena i la seva capital es preciosa.
Jo m'he passat deu dies amb dues famílies de manera que he vist quin estil i ritme de vida porten. M'han fet veure una zona no turistica, d'interior, agricola i ramadera i he gaudit molt. Unicament ahir vaig estar a Katoomba, a les Blue Mountains, que sí és turístic i vaig fer de turista. Son maques, de manera que si teniu temps i dinerons us hi podeu aturar, en cas contrari no us perdreu res i si veniu en época de vacances a Catalunya, porteu roba d'abric, a muntanya pot fer molt fred.
En fi, Austràlia, un altre somni complert, ja no me'en queden tants, vejam si tinc temps de complir-ne algun més.
Qui vulgui més informació, ja ho sap, que passi per caixa i li explico.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada