viatgesicaminades.blogspot.com

dissabte, 4 d’agost del 2018

VANUATU

Quan vaig "disenyar" el meu viatge no volia deixar passar l'ocasió de visitar les paradisíaques illes del Pacífic. Com a viatger, uns dels meus somnis eren les Rocalloses i aquestes illes, de manera que vaig estudiar amb cura la ruta a fer i em va fer l'efecte que m'anava bé de veure Fiji, Vanuatu i Nova Caledònia, a més els horaris de vols i preus quadraven amb el meu pressupost.
Vanuatu és un petit país format per moltes illes, la majoria d'orígen volcànic. Tots els forums que vaig  consultar deien que era millor fugir de la principal, Efate, i veure Tanna o Santo. Vaig escollir Tanna pel seu volcà. Això obliga a agafar un vol doméstic d'anada i tornada entre Port Vila, capital del país i a l'illa d'Efate, i Whitegrass, aeroport de Tanna. Per continuar viatge, per força has de tornar a la capital.
Bé, des de Nadi tenia un vol amb Air Vanuatu fins Port Vila. Aquest vol es va anul-lar perqué el volcà Yasur, el de Tanna,  a deixar anar cendres i fum i van prohibir els vols en cent quilòmetres al voltant. També hi va influir que un dels avions domèstics d'Air Vanuatu va "trepitjar" una avioneta quedant bloquejat durant uns dies.
La companyia aèria ens va allotjar i alimentar, com correspon. El dia següent ens va fer anar a les onze del matí a l'aeroport per dir-nos que el nostre vol sortiria a les 23:50, es a dir, tretze hores més tard i que vaig passar, conjuntament amb altres passatgers, a l'aeroport. Un lloc amb poques comoditats i pocs serveis. La questió es que vam volar i arribar a Port Vila.
Una segona conseqüència de la cancel-lació del vol va ser perdre el que m'havia de dur a Tanna. El director d'Air Vanuatu a Nadi em va dir que l'endemà a les 14:10 tenia lloc al vol a Tanna, de manera que jo, el 30 a les onze era a la zona de vols doméstics de Port Vila veient, amb sorpresa, que a la pantalla de vols no hi era el meu. Pregunto a una dona del servei d'atenció al client i em diu que no hi ha més vols a Tanna. Amb calma i paciència - encara que no us ho creieu - li explico el que passa, en pren nota, comença a telefonar fins que algú la respon ( cal dir que coincideix amb la festa nacional i tothom és fora de lloc ). Em diu que esperi. Passen tres hores i de sobte desapareix. Quan ha marxat el darrer vol, dos noisem pregunten qué faig allí i els ho torna a explicar. Es posen en moviment i en trenta minuts tinc hotel i transfer. Qué collons feia la dona aquella?
Resultat, un dia sencer a Port Vila. Mentre tant, jo marejant a qui m'esperava a Tanna, ara vinc, ara no     vinc. Em vaig plantejar seriosament no anar a l'illa perque em temia més problemes; finalment vaig pensar que més mala sort no la podia tenir.
El dia següent em fan anar a les cinc del matí a l'aeroport per facturar. No entenc per a qué ja que fins les sis tocades no han obert la guixeta. El vol va sortit amb sols 20 minuts de retard i a destinació m'esperava l'hoteler.
El dia abans de marxar em comuniquen que el vol ha sigut posposat dues hores. Em va fer olor de fum. Efectivament, aquest vol també va ser cancel-lat per "problemes tècnics". Altre cop aturat i perdent l'enllaç a Noumea. Em donen allotjament dient-me que ja m'avisaran per volar de retorn a Port Vila.
Dia quatre d'agost. Em llevo, esmorzo i parlant amb la recepcionista em diu que provi d'anar a l'aeroport doncs hi ha un vol a les deu i potser hi trobaré lloc, que d'altres afectats pensen fer el mateix. No em faig pregar. Arribo a "l'aeroport" - ho poso entre cometes perque no sembla ni un aeroport de juguet. Un dels nois que fa l'embarcament em diu que el vol es ple (?) però se'm queda el passaport. La cua es va omplit de tots aquells que ahir vam patir la cancel-lació. Torna el noi i em dona una targeta d'embarcament. Al-lucino. Per avui, per ara, pregunto. Sí, per ara, em respon. Flipo, de debó que no em crec res, fins i tot penso que el tipus m'ha donat un document inventat, fals.
Entro a la zona de sortida i em poso a llegir. Poc a poc van entrant altres passatgers i tots són dels afectats d'ahir. No ho entenc. Al final l'avió s'ompliràde persones que ahir no van poder volar i em pregunto que m'hagués passat si la recepcionista no em fa cap comentari.
Finalment el vol surt a les 12:20 enlloc de les 10:50 previst. A Vanuatu tot va al seu ritme. Bon vol. A l'arribada encara veig l'avioneta teepitjada però el d'Air Vanuatu ja no hi es - tinc documents gràfics - agafo la maleta i me'n vaig a l'àrea d'internacionals, no vull més raons amb la dona de l'altre dia.
Per començar a l'oficina de la companyia no hi ha ningú. Als qui esperem ens diuen que es troba ajudant a facturar i que ja vindrà. Quan arriba i em toca sembla que ho arregla tot, primer em diua que ni tinc vol a Noumea fins dilluns, al cap d'uns minuts em diu que demà, cinc d'agost a les sis de la tarda, que ja ha arreglat l'allotjament i que m'esperi pel taxi, que vagi al bar i esperi. Ho faig.
A les dues jna hostessa em diu que a les dues i mitja em recollirà el taxista. A tres quarts de dues no apareix el taxista i vaig a reclamar. Oficina tancada. Enxampo una hostessa i aconsegueixo que bellugui alguna cosa. Fan anar el telèfon i ningú respon. En un moment apareix un home blanc i intueixo és un directiu. Parlo amb ell i torno a explicar les coses. Efectivament és un directiui comença a bellugar fils. Em confirma l'existència del vol de demà, ell mateix em porto a l'hotel 8 em dona el seu e-mail per si tinc algún altre problema. A l'hotel ja m'esperen. A través d'internet sé que demà hi jn vol a Noumea a les sis, el que no sé es si hi tinc plaça. No puc fer més que confiar en que sí.
Fins aquí les desventures. I si algú pensa que soc jo o que he tingut "un mal dia" que m'ho expliqu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada