viatgesicaminades.blogspot.com

dijous, 19 de juliol del 2018

CANADÀ 2

A Jasper hi ha moltes rutes a fer caminant o en bicicleta, totes marcades, indicades, la majoria planes. També hi ha coses més distants per anar-hi en cotxe, com ara llacs desl que n'hi ha molts, molts.
De Jasper vaig a Saskatchewan, uns 150 quilòmetres plens de llocs per aturar-se, passejar, fotografiar, mirar, realment tot és un espectacle increïble al que hi pots possar tants adjectius com vulguis.
Llacs, rius, muntanyes, geleres, salts d'aigua, bosc, caminets, un lloc que cap muntanyenc es pot perdre. No cito tots els llocs perque ara no els recordo i no els tinc a ma.
A Saskatchewan m'espera un típic alberg de muntanya, habitació compartida de sis persones, WC a l'exterior. I no hi ha aigua corrent. Coincideixo amb una famíla francesa, matrimoni i tres fills. La Brigitte, una logopeda de Quebec i en Marco, un brasiler que va de Jasper a Vancouver amb una bicicleta de ciutat, de les de rodes petites. La resta de gent semble  del país.
He d'anar a uns dotze quilòmetres de distància per dinar i sopar, també hi ha un hotel dolars canadencs l'habitació.
El dia següent baixo a Field, un poblet que es va construïr per donar suport al tren. Avui dia és una col-lecció de "guest house" i un bon restaurant en el que dino. Avui el trajecte també ha estat ple de llocs per aturar-me i gaudir-ne i es que les Rocalloses són molt extenses i tenen milers de racons, tots ells meravellosos.
Fa calor i em sento cansat de manera que passo la tarda llegint.
El dimecres de bon matí vaig a seguir un camí que puja a un llac. El noi de recepció m'ha deixat un esprai anti ossos. Aquí n'hi ha bastants, com també llops i gats salvatges. Recomanen no anar sol i fer soroll, de manera que jo vaig cantant i picant de mans. De fet demostro no tenir gaire coneixement, no us sembla apreciats lectors? Però tot surt bé, camino un parell d'hores llargues i he vist el llac. D'ossos, ni un.
Després de fer el "check out" vaig a veure els túnnels en espiral. Vejam, entre Field i Lake Louis hi ha un fort desnivell i els va interessar fer-hi passar la línia fèrria. Com s'ho van fer, doncs com els camins de muntanya, fent llaçades, moltes d'aquestes per túnnels. Ara s'ha convertit en una atracció turística. De fet és una obra d'enginyeria col-lossal. Trobareu més informació a internet.
Arribo a Lake Louis que no passa de ser un lloc per emmagatzemar turistes i n'hi ha milers. Avui també dormiré en un refugi, però aquest té tota mena de condicions higiéniques i de comoditat.
Demà més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada