viatgesicaminades.blogspot.com

diumenge, 29 de març del 2015

Avui he fet sortida amb la gent del Prat; sempre va bé anar amb grups diferents ja que et permet conèixer indrets que sovint no visites.
Sortim de Pratdip pel camí de la Dòvia que passa per davant de la "capelleta" de sant Isidre (cutre amb ganes). Ens enfilem direcció el coll del Marqués on esmorzem. En total anem unes 100 persones i per això la corrua s'allarga força. Vora aquest coll podem veure un pou d'aigua i un avenc.
Baixem al clot de l'Antxera i visitem la caseta del ca la Llana, per estrany que sembli, conreat fins no fa tants anys. Sortim pel congost dels Estrets i poc desprès continuem per la sèquia del Marian. Hem de fer-nos càrrec del que significava fer aquesta mena d'obres per regar trossos perduts en mig d'aquestes muntanyes.
Arribem a la cova del Marian, on hi van viure el Marian, la seva dona i 7 fills. Es troba a l'empara d'una gran balma de la que ara gaudeixen els escaladors. La casa tenia també un forn per fer pa (suposem)
Baixem al Llastres i seguirem durant una bona estona. Tot i les darreres pluges no baixa aigua. Ens hem d'enfilar per alguns dels salts que l'aigua fa entre les roques però sense problemes.
Arribant ja al final ens fan veure la niuada d'un'àliga marcera (o culebrera) i escoltem els crits dels pollets.
Continuem Llastres amunt fins trobar la desviació que ens puja al collet del Pouet, passem pel coll inferior del Pressó, baixem al pla del Fideu i, per pista, arribem en pocs minuts a l'ermita de santa Marina.
En resum, una bona caminada i ben muntat pels amics de Pratdip que han recuperat força trams de camins d'avui i d'altres racons de la serra de LLaberia.

aqui teniu l'enllaç pel track: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=setCurrentSpatialArtifact&id=9198703

esmorzant al coll del Marquès

caseta del Marian

impressionant paret de la balma del Marian

forn de pa a la caseta del Marian