viatgesicaminades.blogspot.com

divendres, 8 de maig del 2015

SOPAR ALGERIÀ

Avui tinc un sopar amb amics. Mai millor dit.
A l’octubre farà 7 anys que vam anar a Algèria per travessar el desert des de Djanet fins Tamannraset, sense cap mena de dubte un dels millors, si no el millor, viatge que mai hagi fet. Pel lloc i per la companyia
Marta, Carles, Gerard, Pau, Trini, Ariadna i jo ens vam posar en mans d’en Lamine, la seva família i els seus amics i, desprès de fer escala a la capital, vam volar fins Djanet.
La primera nit va ser una mica distreta amb les hores de viatge, arribar a mitja nit, pujar al vehicle i posar-nos a dormir al ras sense saber on. L’espectacle va arribar el sortir el Sol. Va ser aleshores quan ens vam adonar d’on érem, o millor dit, sols sabíem el que els nostres ulls eren capaços de copsar, ja que, saber saber, no teníem ni idea d’on érem.
A partir d’aquest moment comença el nostre trajecte per indrets dominats pel Sol, secs, pedregosos, arenosos, amb escassa vegetació i rastres, sols rastres, de múltiples vides que lluiten, dia a dia, per una cara supervivència en la que, si tu vius, moro jo.
Els primers dies vam caminar per un desert de muntanyes i pedres resseguint la ruta de les pintures rupestres en molt greu risc de desaparició guiats per un nadiu que se les coneixia totes. A les nits, hotel mil estels a la vora d’un foc.
La segona etapa va ser de desert arenós muntats en vehicles 4x4 conduits per experts xofers. Espai i més espai. Buit i més buit. El desert és terrible per la seva crueltat alhora que terriblement bell i colpidor. Les dunes, les roques, els colors, la verdor desprès d’una breu pluja i, en algun lloc impensable, algunes jaimas donen cobert a algunes famílies que segueixen la ruta de l’aigua. Pobresa i hospitalitat; misèria sense futur. Nens que ràpidament es faran homes que hauran apamat aquest desert en el que, desconeixent-lo, es impossible sobreviure.
Per acabar anem a una zona muntanyosa on trobem un seguidor de l’ordre de Focault i que es originari de Vic. Ens sorprèn trobar un català vivint com un ermità en aquesta zona.

Aquesta visita al desert em va causar un fort impacte, la bellesa, l’immensitat, els colors, les llums del matí o del capvespre i d’altres detalls  van penetrar fondament en mi i em van captivar per sempre. La llàstima es que ara ja no s’hi pot tornar.
Avui, tornaré a compartir temps amb les persones que van fer que aquest fos un dels meus millors viatges.

Poso sols alguna fotografia de les moltes que vam fer, no sé si son les més boniques perquè m'agraden moltes més.