viatgesicaminades.blogspot.com

diumenge, 19 de març del 2017

ULL DEL BOU I TORNIOLA

Amb l’amic Marcel, dijous ens va quedar per completar el camí de l’Ull del Bou i tenia o pensat anar-hi a investigar des del costat oposat. Casualment en Jordi Vallve, Skapat, em va fer un comentari sobre un camí que anava a petar a la cova de la Torniola i que podria connectar amb el de l’Ull del Bou.
COVA DE LA TORNIOLA?

Som-hi. Cap a la Torre. Des de la font de Fontesaubelles prenc el camí de Massanes. Al coll de la Torniola hi ha una petita desviació que porta a la cova o forat de la Torniola i que podria ser el lloc citat per Skapat. Sembla continuar un senderó però el perdo ben aviat en mig de la brossa.
Retorno al camí de Massanes i continuo caminant. Poc desprès trobo un segon clot aparentment profund. 
AVENC

Més endavant hi ha el sender que puja directe a la carena on parteixen terme Colldejou i La Torre de Fontaubella, continuant per l’evident camí fem cap al peu de la Punta de Baix. Si continuo aniré al peu de la canal Fosca.
COM UNA POSTAL. LA TORRE DE FONTAUBELLA

Hauria de trobar un corriol que em puges a tocar de la roca i direcció Colldejou. Hi ha traces però tot s’embruta i no passo. Sé que estic molt a prop però no m’atreveixo a entrar a la zona plena de vegetació baixa. De tant en tant encara m’arriba per tenir coneixement i no complicar-me la vida innecessàriament.
PANORÀMICA

Reculo per mirar de trobar el camí a la Torniola des d’aquí dalt i sí, vaig trobant pas, més o menys clar i algunes fites de pedra fins a un punt en que ho perdo tot.
Ostres, tinc mala sort. Però tornaré, això sí, acompanyat, com a mínim si ens perdem, que siguem dos. No?

Parlo amb en Marcel i em sembla ens entestarem en trobar el camí tradicional, el que consta al cadastre. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada