viatgesicaminades.blogspot.com

dijous, 16 de març del 2017

ULL DEL BOU

Ja fa temps que un amic em va parlar del camí de l’ULL DEL BOU que, circulant per la part solana de la Mola de Colldejou, va des del coll del Guix fins a la Torniola. Al mapa de Piolet n’hi consten dos trams però al mig hi té un buit. Aquest amic em proporciona dibuixos i un track.
tram de camí "normalet"

Jo em penjo de les orelles d’en Marcel, un altra amic, que es coneix el terme de Colldejou com el menjador de casa seva. En Marcel ha après moltes coses dels seus antics i el bo que té és que les recorda, els llocs, els noms, les particularitats, remeis antics i sap llegir les marques al bosc, detall important quan vas a la recerca d’un camí mig perdut.
tram de camí

Fins al coll del Guix anem amb cotxe, no cal perdre temps ni energies. A poca distància ens endinsem al bosc per un sender poc fressat però que ell segueix sense dubtar. 
restes d'una carbonera

Més amunt arribem a una zona amb molt poca vegetació com a resultat d’un foc molt antic ja que, m’explica en Marcel, el seu padrí nascut el 1902 no el recordava; però n’ha quedat una empremta ben viva en no tornar-hi a créixer els arbres i les roques han anat quedant al descobert afectades per l’erosió. En aquest tram no hi ha senyals de cap camí, ves a saber si perquè no era on som, o el temps i el fet de quedar al descobert l’han esborrat. Però sí que ens ha quedat un dubte que anirem a investigar un altra dia.
Passada la zona “desèrtica” tornem a entrar al bosc i ara el camí sembla, fins i tot, lleugerament conservat, més net, branques tallades, plataforma de pas. Trobem 3 antigues carboneres que ens indiquen seguim bona traça. Passem per sota de les Coves Altes, una immensa paret de roca que forma una balma.
les coves altes

Arribem a un pla descobert que ens permet veure l’ULL DEL BOU, un gran forat a la paret de la Mola. 
l'ull del bou

M’explica en Marcel que en aquella zona, una mica més vers el final del roquer hi ha un petit forat del que hi brolla l’aigua en temps humit, molt similar a la font del Teix.
vista sobre el Priorat, estem sota la Punta de Baix

Intentem continuar per un corriol bastant evident fins que quedem enclotats i sense sortida ignorant on hem pogut perdre el bon camí. A l’hora que és hem d’iniciar el retorn.
retorn a casa


A casa reviso els tracks històrics que he anat fent i trobo l’error, hem baixat enlloc de pujar. Llàstima. Em queda pendent tornar-hi.
Però ha estat una caminada preciosa en un dia lluminós.
Gràcies a viure. M'encanta la muntanya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada