viatgesicaminades.blogspot.com

diumenge, 2 de juliol del 2017

CANA DELS CLAVELLERS, SALT DEL LLOP I CANAL DEL BONDIA

Feia molt de temps que no pujava a la Mola de Colldejou i ja en tenia ganes. He aprofitat avui perquè amb el vent que fa sembla no es senti tan la calor, la pressió del Sol.
A les 08:00 ja era al coll del Guix des d’on he seguit el camí del Portell de les Processons. A poc de sortir deixo a l’esquerra el camí de l’Ull del Bou i comença el pendent; em cal anar tranquil per escalfar la musculatura. Tot aquest tram és en ombra i l’ambient es fred, potser és un dels inicis de juliol més freds que recordo.
Arribo al punt on em cal desviar a l’esquerra, si no recordo malament hi ha una gran fita feta per acumulació de pedres, després se’n veuen algunes de més petites. Cal caminar per un corriol poc fressat, una mica perdedor, has d’anar allargant la mirada i detectant les fites que, en algun punt, desapareixen i és quan t’has d’inventar el camí. Però la muntanya ja et diu on has d’anar. La paret de pedra de la Mola t’ensenya que té un plec del que en cau una tartera i et diu que és allí on has d’anar per trobar el pas que et pujarà al cim.
Efectivament. Arribes a la tartera i l’enfiles amunt perquè veus el pas clar i net. Pots fer-ho per dos costats, el de l’esquerra té més pendent i el de la dreta sembla més suau. Avui he escollit el de l’esquerra.
Quan arribes dalt no hi ha cap mena d’indicació, o si més no, jo no l’he vist. Et cal anar a la dreta de manera decidida per tornar a trobar el camí del Portell de les Processons. No és el que jo he fet avui, però similar.
Al cim de l Mola fotia bastant de vent i fred, encara que el Sol lluïa sobre un cúpula blava i neta i un cosa compensava l’altra.
Després he baixat pels alt del Llop i el portell del Móra i he tornat a pujar pel portell del Llamp i la canal del Bondia. La baixada  l’he repetit pel salt del Llop i el portell del Móra.
Em queden alguns detalls en aquesta zona per acabar conèixer totes les pujades a la Mola però ja arribarà i us ho faré saber.

A wikiloc podreu trobar tracks de la canal del clavellers. És fàcil, sols cal estar amatents i actuar amb sentit comú de muntanyenc.

tinc el cotxe allà baix

baixant pel salt del Llop

Hi ha pas?

canal del Bondia

final de la canal del Bondia