viatgesicaminades.blogspot.com

diumenge, 6 de maig del 2018

A PUNT DE PARTIR, ALTRE COP


Una de les meves frases més estimades és que he estat un home de sort en aquesta vida a la qual estic molt agraït per tot el que m’ha permès viure i veure. Ara bé, la sort, cal cercar-la, anar a trobar-la, mai esperar que t’arribi per si sola; si actues així de ben segur que sempre t’esquivarà. Jo m’hi he esmerçat en capturar-la, fer-la meva.

Una gran part d’aquesta sort és la d’haver pogut viure els meus somnis, de fer realitat els meus desitjos i ara soc a les portes d’un d’ells. Ja he posat els peus en 66 països i ara em preparo per veure’n 19 més en una ruta que ha de durar -potser, tampoc ho tinc segur ni clar- uns 6 mesos.

Acostumen a preguntar-me: què és el que més t’ha agradat del que has vist, quin país? I sempre responc: la gent, les persones. Sovint hi ha qui pregunta: i com t’atreveixes a anar sol,  i a tal o qual país? La meva resposta és: el món és bo – amb petites excepcions – els dolents són els governants, els que surten a la TV o als diaris i us deixeu enlluernar pel que ells us volen fer veure. Els pobles, la població en general, és molt bona i jo en tinc proves viscudes a Iran, a Cambodja, a Myammar. 

De manera que torno a partir en un periple que m’agradaria dures mínimament 6 mesos però que tampoc és una fita que m’obsessioni, serà el que hagi de ser. Sí tinc clar que inicio una etapa de la meva vida - de la que sigui que em pugui quedar (1) - que es basarà en viatjar, en ampliar el meu camp de visió, en aprendre, en veure coses noves, en conèixer més persones, en saber com viuen, què esperen, què somien. I reconèixer que continuo essent un home de sort, de molta sort. Soc molt conscient que dins el món, soc menys que un gra de sorra de la platja. Malgrat tot, crec en mi mateix i poso totes les ganes i esforç en viure els meus somnis. Ja en conec prou de persones que es passen la vida somiant. No soc ni vull ser una d’elles. 


Com també he dit més d’un cop: jo soc diferent. 




(1)   que ningú es preocupi, no estic malalt, però soc conscient de que ja en tinc 67. Com el de tothom tinc el meu destí escrit, però mentre no arribi: sexe, droga i rock&roll. O, joc dones i borratxeres. O bé, canya al mono que és de goma! 


Fins la tornada. Passeu-vos-ho bé


f




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada