viatgesicaminades.blogspot.com

dimecres, 16 de maig del 2018

KOSOVO

Visca l'aventura! Soc a Prihstina, capital de Kosovo. Un país que reconeix tothom menys españa!
Qui diu que és perillós o desagradable? Res de res. Una mica "cutre" si que n'és però prou.
Arribar ha estat una mica d'aventura. Fins la frontera tot bé excepte a Macedònia on la policia m'ha volgut extorsionar. Encara que no us ho creieu en situacions d'aquest tipus tinc molta sang freda i no en deixo ni impressionar ni pressionar, de manera que als 10 minuts m'han deixat  marxar.
Ja a Kosovo m'han desviat per una carretera de muntanya estreta, revirada, plena de sots i de camions. En altres moments m'hagués aturat vint cops a fer fotografies, avui no era el dia. Puc dir que he recorregut la meitat del país per les seves carreteretes infernals.
La capital és com qualsevol altra ciutat europea, europeus i americans hi han abocat molts diners. És veu en els edificis i avingudes noves. Paral-lelament s'hi veu l'economia de subsistència amb gent pidolanti molts venedors ambulants. Malgrat tot, cap sensació de perill, res de res.
Volia penjar unes fotografies però no em deix.
Info pràctica:
Podeu anar-hi tranquil-lament, no hi ha cap problema. Si hi aneu des de l'exterior amb cotxe llogat abans de creuar la frontera dirigiu-vos a una barraqueta amb el rètol de SIGUREME i tramiteu l'assegurança del vehicle, mínim 15€, després passeu la frontera.
Prishtina no té absolutament res d'interessant i circular-hi amb cotxe és per a gent experimentada i sense por, altrament,  no avances.
He sopat al restaurant ALBAN'S un filet de vedella excel-lent, tendríssim i cuit al punt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada