viatgesicaminades.blogspot.com

dimecres, 5 de novembre del 2014

LA PICOSSA, EL SEU ESTEL I EL RACO DELS AVENCS, A MORA D'EBRE

Ja veieu que m'està donant per anar a caminar a zones apartades de la meva estimada Baronia d'Escornalbou, zona que conec, jo diria que força bé i de la que ja he repetit els seus camins massa cops. Em toca anar a descobrir nous indrets, que el nostre país és molt gran, bonic i agradable de caminar.
Avui he anat a Mora d'Ebre. He deixat el vehicle a l'ermita de sta. Madrona i la de sant Jeroni, per cert, pocs pal indicadors.
He agafat un SL que de bona manera m'ha dut al cim de la PICOSSA (496). Allñi tenia algunes alternatives i he decidit anar a l'Estel, situat en una punta rocallosa que domina tota la plana de les MORES tancada per les serres de Tivissa, de Montalt i de Llaberia.
Sort que el metge em va dir que sols camines per la vora de casa perquè he decidit baixar de l'Estel pel dret, despenjant-me pel roquissar per arribar més aviat al coll de les Solades i d'alli, avall fins trobar una preciosa cisterna del SXVIII (diuen), des d'on he emprès el camí de tornada.
Però he trobat el pal indicador dels avencs i no m'he pogut resistir; primer la fotn del TOMO i desprès altre cop amunt fins trobar la boca superior de l'avenc de l'Estel i la cova de la Porca. A mi no m'agrada ficar-me en avencs i coves però vull saber on son.
De la Porca he baixat altre cop a la pista que en uns 120 minuts m'ha dut a les ermites.
Una preciosa caminada, en un dia en el que ja s'ha notat el fred força viu que fa encara més agradable el caminar.
Aquí teniu l'enllaç amb la ruta: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=setCurrentSpatialArtifact&id=8195319 






































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada