viatgesicaminades.blogspot.com

dilluns, 10 de novembre del 2014

PENYA ROJA I CRESTA DE LES CABRES

Per començar la setmana una molt curta caminada altre cop a la zona de la Picossa. En arribar a les Moras ja es veu el mantell de boira de l'Ebre.
Surto de sant Jeroni pel mateix barranc del Fraus que puja alegre i obac. En sortir de casa feia vent i fred, aquí baix sols fa fred i el vent no es nota. Poc a poc vaig guanyant alçada i m'acosto a la claror del Sol que avui llueix net. 
Dalt la carena trobo el mateix pal indicador de la setmana passada i adreço per un bonic corriol ple de vegetació direcció la Penya Roja. 
De tant en tant s'obren els arbres i em permet veure direcció Gandesa. 
Arribo al cim de la Penya i la vista és magnífica. He fet un video que no enganxo perquè no ha quedat bé. Gandesa, els Ports, les muntanyes de Tivissa, la Mola de Colldejou, el Montsant, La Figuera ... Ostres, quin munt d'espai que hi ha, quina pila de coses per conèixer i recordar ...
M'estic uns minuts amarant-me de paisatge i de llum i segueixo ruta.
Faig cap a la cresta de les cabres, mai millor nom. Un corriol molt per sobre de pedra que dificulta el deixar traça, absència de fites, has d'anar endevinant. Al final, a la punta més alta i última opto per baixar per la dreta.
Merda! error. Quan m'adono ja soc al mig del bosc sense capo mena de traça a seguir. La sort es que el bosc es bastant net i no te bardisses i sé que a baix hi ha les instal·lacions d'una pedrera.
Efectivament arribo a la pista i en cinc minuts més soc altre cop al lloc d'origen.
Ara em queda per fer tota la volta a la Picossa. 
Tornaré i la faré.
pujada pel barranc de Fraus




Camí a la Pena Roja

Gandesa al fons

la Pena Roja


La cresta de les Cabres. La baixada bona deu ser per l'esquerra.

Havent baixat pel costat equivocat el pal em diu que no m'he perdut

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada