viatgesicaminades.blogspot.com

diumenge, 14 de desembre del 2014

CAMINADA PER MONT RAL

Finalment he dut a terme la caminada per Mont-ral. Em sap greu pels qui no han pogut venir però algun dia hi podrem tornar.
El dia ha sortit emboirat i allí dalt una mica més però hem decidit que, ja que hi érem, valia la pena intentar-ho.
Dit i fet, la Maria Cinta, La Montserrat, en Jordi Pujol, en Manuel, en Ricard, l'Albert i jo hem començat a caminar direcció la Foradada, una de les moltes roques foradades que hi han al nostre territori.
Sortint de Mont-ral entrem en bosquets frescos d'alzina, grèvol i pins. El terra, encara que lleugerament rocallós, es veu ablanit per la humitat i les fulles caigudes de la tardor; de sobte, a través d'algun forat podem veure la zona de Farena. Passem per la font del Moro. Som a uns 900 metres d'alçada, hi ha núvols baixos i no fa massa fred.
Pugem a la Foradada on fem les obligades fotografies i ens trobem a dos caminants més. D'allí baixem a El Bosquet, menuda població que ha estat reconstruïda quan l'economia era bona al igual que veurem després a l'Aixàvega. Recordo de molt jove, ara fa gairebé 50 anys, que pujava a caminar per aquí i ambdós llogarrets eren completament enrunats; ara fa goig veure'ls i una certa enveja no poder-hi habitar.
Ens dirigim al mas del Cisterer, gran masia que encara conserva (per poc temps) la xemeneia de l'antiga llar de foc típica d'aquestes masies. Velles tradicions que han fet gran al nostre país i que ara pateixen oblit i destrucció. Esperem i confiem que el país català sàpiga sobreviure i perdurar.
Desprès visitem la segona font fresca i ja entrem a l'Aixàvega o Aixàviga on, a la vora de la font, esmorzem.
A partir d'aquí seguim a la vora del Glorieta vers el mas d'en Muster o Moster i contemplem el seu esplèndid pou de gel amb arcada que encara es conserva.
Sols ens queda acostar-nos a Mont-ral, poc més d'un quilòmetre, i encarar la darrera pujada fins la seva plaça on hem deixat els vehicles. Just entrar-hi la boira esdevé ploranera: hem fet just.
Canvi de roba i de sabates, petons i abraçades i ens acomiadem fins la propera caminada de la Farigola pixapins.

I aquí teniu l'enllaç a la ruta que hem fet: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6045796
track elaborat per en Xavi Pagès, del restaurant Brugent de Farena.

a prop de la font del Moro

la foradada

roca foradada

mas del cisterer

Mas del Cisterer

Pou de gel del mas de Moster